Home Z historie Připravujeme Fotogalerie 1988 - 2007

Vltava 2006

Kdo tam byl:

Neděle 3. 9. 2006: Kolín - Vyšší Brod

Přesun, stavba tábora, rozdělení posádek a materiálu, zahájení výcviku. Vltavou se valí víc než čtyřicet kubíků vody za vteřinu, Lipno se zbavuje vody před plánovanou opravou odtokového tunelu elektrárny. Večer krátká procházka obcí: nákupní místo pro příští dny, vyrovnávací přehrada Lipno II, klášter.

Pondělí 4. 9. 2006: Vyšší Brod

Cesta na Čertovu stěnu, na druhý břeh ale letos nebrodíme. Voda z elektrárny Lipno I na Lipno II neteče totiž tunelem, ale korytem. Návrat do tábora, pokračujeme ve výcviku, voda spadla na dvacet kubíků, takže můžeme pádlovat až na oblíbenou peřej U Svatého. Na závěr výcviku opakované splutí vyšebrodské šlajsny. Vody stále ubývá. Navečer výlet - poutní místo Maria Rast am Stein a vodopády Horní Vltavice.

Úterý 5. 9. 2006: Vyšší Brod

Dopoledne klášter, po rychlém obědě cvičné splutí na tábořiště Veverky. Návrat zpět, svačina, potom vlak směr Lipno - zde prohlídka elektrárny. Začátek v infocentru, závěr u turbín 163 metrů pod zemí. Vlakem zpět.

Středa 6. 9. 2006: Vyšší Brod - Pískárna

Z kroniky: Ráno to bylo vostrý ... mráz jak v Kremlu ... pakování ... rozebrat erár ...s kanoema nacpanejma barelama a veteší se cejtíme jak těhotný velryby ... kolik že hodin /5/ bez jídla nás čeká ... pádlujem ... soulodíme ... blížíme se k Pískárně ... už sme tam ... dřevo, oheň, guláš!

Čtvrtek 7. 9. 2006: Pískárna - Český Krumlov

Etapa plná jezů, na posledním krumlovském stojíme a opakovanými sjezdy si zvyšujeme sebevědomí. Za krásného počasí dojezd na tábořiště, stavění stanů a všeobecné cachtání ve Vltavě. Pečeme buřty, skromností proslulý Barda vídeňské párečky. Po večeři jdeme na kopec pozorovat částečné zatmění Měsíce. Před desátou večerní přijíždí veterán Vašek.

Pátek 25. 8. 2006: Český Krumlov - Dívčí Kámen

Z Krumlova přes Zlatou Korunu /zde tradiční průplach háčků/ na Dívčák. Část výpravy s přestávkou na placky v hospodě U Maringotky.

Sobota 9. 9. 2006: výlet Dívčí Kámen - Český Krumlov a zpět

Vlaková skupina vlakem. Vrcholové družstvo pěšky přes Kleť, zde výstup na rozhlednu Z plánované polévky v hospodě nebude nic. Otevírají prý až příští rok. Scházíme se v Krumlově, vlakem společně zpět, plackaři vystupují ve Zlaté Koruně. Cestou necestou a ještě přes brod tam a zpět docházejí přes plackovou hospodu na tábořiště.

Neděle 10. 9. 2006: Dívčí Kámen - Boršov - Kolín

Před odjezdem výprava do štoly, pak nerušené splutí do Boršova, navazujeme, nakládáme, svačíme, jedeme, spíme, jsme v Kolíně.